fredag 26 juni 2009

Bambustol och målat golv

En mysig veranda med ett snyggt målat golv. Det mörka golvet ger en elegant känsla. Korgstolarna ger värme. Det fungerar, men jag tycker att det ser lite trångt ut med den här gruppen. Så här inreder jag; två bambustolar från House Doctor ger en luftigare känsla. Perfekta till det mörka golvet. Dynorna tar upp det vita. Man kan lägga till en liten vit kudde. Ett litet runt bord i vitt. Runt för att det inte ska bli för kantigt och vitt för att ta upp det vita räcket. **********************************************
En stor kruka med en grön växt (eller blommande, om man vill det) vid räcket och en fin vas med röda blommor i. Eller blå, rosa, gula... Eller blanda vilt. Allt passar till. Det är färgen jag vill åt. Eftersom det här är en smal veranda, så passar det bra att hålla den lätt möblerad. Vill man mysa till det, så lägger man en matta under bordet och fåtöljerna. En eller två stora ljuslyktor på golvet. Och en annan ljuslykta på bordet. Klart! Y *****************************************************************************
Bilder från Nostalgi-Fyn och Colorama.

5 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Åååh du har så rätt!!
Du har verkligen öga för detaljer!

Skön lördagkväll till dig, kram!

Proforma - Irene sa...

Instämmer på allt... kan se det framför mig... och så mycket snyggare!
Fortsatt trevlig helg!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Låter som en bra tanke!

Må gott i SOLEN!!!!


Maliin

Annika sa...

A-C: Tack rara! Kram!

Irene: Roligt, det precis det var tanken! Tack!

Maliin: Tack, jag har mått toppen i solen idag. Hoppas att du har gjort detsamma!

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Du är så duktig! Gillar det du beskriver och så gillar jag den där bambustolen. :)

Tack för grattiset. Känns helt overkligt och ska bli så (ursäkta nu svär jag) men jä*la skönt rent ut sagt. :P

Jo, jag har en fråga. För ett tag sen hade du ett inlägg med en jättejättemörk trappa som jag blev kär i. Jag tror att den var svart. Nu är det så att jag inte hittar det inlägget längre. Kommer du ihåg vad det hette? Vi funderar nämligen på att göra så med vår. Tyckte att det var SÅ himla snyggt! Stor kram