fredag 14 augusti 2009

Ute, men inne

Det är något bitterljuvt över sensommaren, tycker jag. På sätt och vis, så är det skönt att få rutiner igen. Skolorna börjar och jobbet hamnar åter i fokus på dagarna. Men så vill jag ändå hålla kvar i det mer otvungna, inte så kravfyllda semesterlivet, lite till. Det känns i luften att sommaren går mot sitt slut. Jag, som älskar att sitta ute och äta, märker att min man börjar komma med små protester; - Det är faktiskt inte så varmt ute, Annika. :) Han tycker att vi ska skaffa infravärme när altanen är klar (det blir först nästa år, men det är en annan historia). Bra idé! :)

Vill man inte ge upp den där sköna utomhuskänslan, så kan man ta in den i hemmet. Bilden ovan är ett fint exempel på det. En stor matta, grön och skön som gräsmattan, små sidobord som ser ut som stubbar, trä i olika nyanser och, förstås, växter. Grönt, brunt och vackert trärent. En fågel och långa grässtrån (i vasen) blir perfekta dekorationer. Stora fönster som tar in naturen är förstås en fördel. Vackrare tavla går inte att hitta. Den förändrar sig efter väder och årstid. Vill man ha grönt på vintern, så kan man plantera vintergröna växter utanför fönstret. Y ********************************************
Bild från Living Etc.

3 kommentarer:

Malin sa...

SÅ snyggt!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs!! Ja håller lite med...vemodigt..man samtidigt skönt att få rutiner igen!!
Bra att förlänga stunderna på altan med infra...det gör vi!!
har använts flitigt nu sista tiden!!!

kram Millan ♥

Isabelle sa...

Vilken fantastisk bild! Jag drömmer om en sån uteplats, där man kan låtsassemestra året runt!