torsdag 21 januari 2010

Den Officiella Bröllopsserien

Den 19 juni är datumet för bröllopet mellan Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling. Gustavsbergs Porslinsfabrik presenterar nu sina delar i Den Officiella Bröllopsserien; en vas, en bägare och tre skålar. Mönstret är inspirerat av ett befintligt grafiskt mönster på Drottningholms Slott. **************************************************************
Tallriksmodellen är densamma som till vår nuvarande Kung och Drottnings bröllop. Den är formgiven av Stig Lindberg på 50-talet. Personligen är jag inte mycket för minnestallrikar, men för att vara en sådan, så är den riktigt fin. Jag visar även den minsta skålen. Söt och användbar. Y *****************************************

8 kommentarer:

Catarina sa...

Ja, den lilla skålen var söt. Men tallriken skulle jag nog slänga.

Annika sa...

Catarina: Jag skulle kanske inte slänga den, men upp på väggen kommer den inte. :) Tyckte att det var roligt att visa den ändå.

Linda -Galleri Palla sa...

Jo det är kul, har gjort liknande inlägg hos mig. KRAMEN

Grön Iris sa...

Visst är den fin, det roliga är att jag känner hon som gör dekoren.

Kram Linda

Anonym sa...

Daniel ser ut som James bond och Victoria som en Hollywood stjärna, jättefin bild på dom!!

http://fashionisnotimportantitseverything.blogg.se

Kristina - Kix koll sa...

Härligt med kungabröllop - det blir nog nåt att se fram emot. Söt dekor tycker jag.

Annika sa...

Linda P: Jag har kikat. Fint! Kram!

Linda: Jättefin. Roligt att du känner henne! Kram

Fashion... : Ja! Så sant! :) Det är en jättefin bild.

Kristina: Jag håller med!

Luned sa...

Jag skulle helst vilja veta var kronprinsessans klänningar kommer från - jag har aldrig tidigare sett henne i fullt så snygga plagg!