onsdag 2 juni 2010

Stora foton

Rejält stora foton. Inramade med breda ramar. Så snyggt! I nybyggda hus (och vissa äldre, förstås), så kan man få en rejäl takhöjd och rymd i vardagsrummet. Speciellt i nyfunkishusen. Det här är ett jättefint sätt att utnyttja höjden och rymden till max. En läcker lampa i storlek extra large fungerar fint och ger karaktär. Den stora mattan dämpar ljudet och gör rummet mer ombonat. Vill man ha mer färg, så är nya kuddar i soffan ett enkelt sätt. De flesta färger fungerar fint. Y

Bild från RUM.

9 kommentarer:

Lilla jag sa...

Verkligen läckert!

Sara sa...

Såg först inte vad den stora tavlan föreställde, bilden är så ovanligt beskuren. Lite småkul att man måste fundera på vad det är. Bilden kan nog bli ett samtalsämne när man har gäster :). Hoppas allt är bra med dig! /Sara

Proforma - Irene sa...

DEN LAMPAN gick inte av för hackor! Så snygg!!!

Ann-Louise sa...

Toksnyggt! Gillart! Kram :)

Tina sa...

Så snyggt!!! ♥

[room] by sofie sa...

Såå snyggt!!!

Nyfiken på ditt nya kontor. Fin lampa från EM.

Kram Sofie

Johanna sa...

Tack för en härlig blogg!:)
Jag undrar om du kan ge mig ett tips angående färg. Jag ska tapetsera+måla. Hallen Josef Frank Eldblomma, sovrummet fondvägg med Sandeberg talgoxar, vardagsrum med beige randig tapet, hela. Resten ska vara vitt. Men vilken vita ska jag välja???Finns ju inte bara en nyans. har tidigare tyckt att det jag målat vitt blivit lite för kallt. Gillar i övrigt vita möbler och dem målar jag helt vita utan brytning.

Vad skulle du välja?Har du tips med någon färgkod?

trevlig helg!
Johanna

Åse - Interiörguiden sa...

Snyggt, jag gillar verkligen fotografier. Lampan var också fantastisk!

*SNYdesign sa...

Åh, alt er så utrolig vakkert i dette bildet. Fargene, materialene, sukk og akk, jeg vil ha det sånn:)