söndag 8 augusti 2010

Kök i grått

Grå köksluckor. En svag, mild grå nyans. Så fint! Den första lägenhet som jag och maken köpte tillsammans hade ett kök med grå köksluckor. Jag föll som en fura. Älskade det köket. Så fort jag får tid, så ska jag måla om våra köksluckor här hemma. Nu är de vaniljfärgade, men de är i stort behov av en uppfräschning. Först hade jag tänkt måla köket grått, men efter ett tag insåg jag att det nog mest var av nostalgiska skäl. Det här köket blir finare i vitt.

Köket på bilden är drömköket i ett sommarhus. Iallafall för mig. Jag gillar allt, från vägg till golv. Så fint med de slitna pallarna. Som många av er vet vid det här laget, så gillar jag när det bryter av lite. Här matchar pallarna kökets stil, men bryter mot det nya köket. Y

A kitchen painted in grey. A soft grey shade. Nice! I really like grey kitchens! For me, this is a dream kitchen in a summer cottage. I like everything, from the wall to the floor. The shabby chic stools are perfect.

Bild från Sköna Hem.

Inga kommentarer: