måndag 9 augusti 2010

Lätt möblering i sommarhuset

Inne- och utekänsla i ett. Stolarna kunde lika gärna stå i trädgården. Och ljuset strömmar in genom det stora fönstren. Det här egentligen inte alls min stil, men jag tilltalas av den ändå. Den ger en lätt känsla, som är behaglig på sommaren. Vita väggar och golv. Rött, gult och creme ger en varm känsla. Metall gör inredningen lite tuffare. Visst är det frestande att måla stolar som dessa helt i vitt eller svart. Kul att se ett annat alternativ. Y

A sense of indoor and outdoor at the same time. The chairs could also be suitable in the garden. The light comes in throw the big windows. This is usualy not my style, but it appeals to me anyway. Light and pleasant. Nice in the summer. White walls and white floors. The colours red, yellow and creme give the interior a warm feeling. The metall makes the interior a bit thougher. It is tempting to paint chairs like this ones in white or black. It is nice to see another alternativ.

Bild från Boligliv.

2 kommentarer:

Anna Wallin sa...

Jag sitter hellre på de luftiga stolarna en varm sommardag då ljuset och värmen strålar in...

Men var jag på besök hos någon med liknande stolar en kall och frusen vinterdag kändes det inte alls lika mysigt...

De är klart väder och årstids betonade!

Må väl//Anna

Annika sa...

Nej, såklart är det inte lika mysigt en kall vinterdag. Det är därför min rubrik på inlägget är "Lätt möblering i sommarhuset". Har man liknande möblering och besöker huset vintertid, så går det alltid att ordna; lägg ett fårskinn i stolen, så blir det varmt, gosigt och mysigt!