onsdag 26 februari 2014

Lätt känsla och ljus

Igår sken solen här i Umeå. För första gången på väldigt länge. Tänk ändå vad det gör för humöret! Just den här ljusa luftiga känslan som bilden ovan visar, strävar jag efter hemma hos oss. Ja, jag vet att det ska vara grått och lite mörkare just nu (iallafall enligt rådande trend) och visst, det är jättefint. Men jag måste ha ljust hemma. Det går alldeles utmärkt att få en mysig känsla i alla fall. Igår läste jag det så väldigt hypade reportaget från Nina Perssons New York-lägenhet i Elle Decoration. Sist av alla inredningsbloggare. Typ. :) Så fint hem, men mörkt! Och inte beror det på fotografen. Det är favoriten Petra Bindel som har fotat. 

Just nu är jag väldigt inne på det tunna. Det sköra utan att vara skört, om ni förstår hur jag menar? Som de här dörrarna. Jättefint och perfekt om man inte behöver mycket ljuddämpning utan mer bara som avdelare. Och golvet! Jag ser det där sommarhuset, som vi inte ska köpa, framför mig. :) Men den här lätta känslan kan man lika gärna ha i stan. Förstås! ❤︎

Bild från Vt Wonen

Inga kommentarer: