tisdag 27 maj 2014

Bloggforum 2014

För lite mer än en vecka sedan så satte jag mig på planet här i Umeå och flög till Västkusten. Göteborg och Bloggforum närmare bestämt. Men först hann jag med en härligt avkopplande dag hos min kompis Pethra och hennes familj. En mycket välbehövlig semesterdag för mig som har jobbat sex dagar i veckan i ett halvår nu. En riktigt lyxdag var det, jag blev så ompysslad! På söndagen kallade Frida samman till Bloggkonferens, Bloggforum 2014. Vi var 60 inredningsbloggare som bodde på nyrenoverade Scandic Rubinen och blev omhändertagna på bästa sätt! Jättefina rum och fantastiskt god mat! Vi åt ofta, men det behövs när schemat är intensivt och man vill vara pigg nog att kunna ta in allt som diskuteras. Kaffet var hett eftertraktat kan jag meddela! :) 

Begåvade illustratören, designer och bloggaren Sara "SMÄM" Woodrow premiärvisade sitt samarbete tillsammans med Kosta Boda. Så fina glaskonstverk! Jag satte genast upp "Elegant storm" (kvinnan i blått) på önskelistan! Jag har jobbat som kommunikatör på Duka och just i vår Duka-butik så sålde vi mycket konstglas. Det kändes verkligen som "hemmaplan" när representanten från Kosta Boda presenterade företaget. Konst och konstglas ligger mig varmt och hjärtat. Sara hittar ni som Smamie på Instagram, om ni vill följa henne där. 

De nyinredda hotellrummen på Scandic Rubinen går i en varm grå skala. Tanken var att inredningen skulle ha en feminin touch, men ändå tilltala alla, fick vi veta. Och det har de verkligen lyckats med, tycker jag. I lilla bilden ovan t v ser ni min rumskompis Annelie och vårt fina rum. Takbaren var helt nygjord. Snygga möbler och jättefin utsikt! Jag kan skriva hur mycket som helst om de här två dagarna, men ska jag ska försöka att sammanfatta lite. Det var en mycket välordnad (alltid när Frida är i farten och nu hade hon dessutom hjälp av sin kollega Helén) och inspirerande bloggkonferens. Intressanta diskussioner om företagande och bloggande. Så trevligt att träffa och umgås med andra inredningsbloggare, många nya och flera gamla vänner! Jag kommer att återkomma med många bloggtips framöver! Stort tack till Frida och Helén! ❤︎

Bilder; mina egna. Jag fotade med min iphone då batteriet till systemkameran vägrade att ladda. Det gick ju så klart bra ändå, men lite irriterande var det att släpa runt på den tunga kameraväskan i Göteborg, när jag ändå bara fotade med mobilen. :)

Inga kommentarer: