söndag 11 maj 2014

Udda stolar

Så här gillar jag att inreda; med udda stolar ute i rummen (behöver inte vara udda kring matbordet). Det är något med stolar. Formen förstås och funktionen. En lättplacerad  möbel. Skulptural. Om man har tur så hittar man det där perfekta loppisfyndet. Eller ropar hem en udda stol på Lauritz.com eller någon annan auktionssida. Det är ju lätt att fastna för den där ursnygga designerstolen, som kostar en del. Kanske har man råd med en. Låt den stå som en smycke i något rum och använd den som extra sittplats när det kommer gäster. Eller använd stolen som sängbord

Apropå mitt förra inlägg. Kan ni se framför er hur fint det skulle ha varit med ett vitlaserat eller träfärgat golv istället för det här målade blanka? Ja, det är förstås en smaksak. Men jag saknar ådringen i träet, som så snabbt skapar liv åt ett rum. ❤︎


2 kommentarer:

tina | pepparochvanilj.se sa...

Det är verkligen något med mig och stolar... Jag älskar stolar, men har trots det inga dyra designstolar ens styckvis.

Jag kommer ihåg en gång för flera år sedan då jag precis börjat läsa din blogg och du hade ett inlägg om just stolar av något slag och jag kommenterade att jag ville se baksidan ( eller om det var tvärtom, minns inte riktigt) och du gjorde ett inlägg särskilt för mig dagen efter:) va glad jag blev!

Såg att du kommer till Göteborg och bloggforum, va kul att få träffa dig irl!

kram | tina

Annika sa...

Ja, det kommer jag ihåg! Kul att du minns! Det ska bli så roligt att träffa dig! Känns ju som att vi redan känner varandra lite grann! :) Kram!