måndag 11 augusti 2014

Dags för skola och jobb! Och Formex!

Nu har de allra flesta börjat jobba igen. Och till veckan är det skolstart! Lite jobbigt att allt kör igång igen, samtidigt som det också är ganska skönt. Ni känner kanske igen den där tvetydiga känslan? Butiken går in i en ny säsong, som vi ju inte har provat på ännu. Tänk att butiken inte ens har fyllt 1 år ännu. Vi ser fram emot en spännande höst. 

I kväll åker vi till Stockholm för Formex (som öppnar på onsdag) och en massa annat kul! Det blir inköp förstås, men det finns även tid för annat. Bland annat två trevliga tillställningar kvällstid, en invigning och en prisutdelning, som jag förstås kommer att berätta mer om senare. Sedan har jag en del möten inbokade i morgon. Det kommer att bli fullt upp. En riktig inspirationsresa! Jag kommer inte att blogga förrän vi är hemma igen, men då blir det desto fler bilder! Följ mig gärna på Instagram för dagliga uppdateringar. Även butikens Facebooksida kommer att uppdateras under tiden vi är i huvudstaden. 

Till sist ett inredningstips; se över barnens, ungdomarnas och din egen arbetsplats inför hösten. Det är så mycket trevligare att göra läxor eller betala räkningar när man har en fin och ordningssam plats att sitta vid. Kolla belysningen. Bra belysning gör att man orkar lite mer. En skön stol att sitta på och ett rent skrivbord är förstås en bra bas. Lådor och pärmar för papper, fina pennor och anteckningsböcker gör att det blir trevligare. Tänk på väggarna också. Kala väggar är inte mysigt. Inspireras gärna av bilden ovan. Köp en fin poster och några kort, klipp ut, rama in och skapa en vägg som tilltalar dig ovanför skrivbordet. Vill ni ha mer omfattande tips kring det här ämnet? Skriv en kommentar så gör jag gärna ett längre inlägg. Ses snart igen! ❤︎

Pressbild från Muuto

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv gärna mer tips om arbetshörna. Vi håller på att fixa i ordning arbetsrum åt min man som börjat plugga nu.

Sen undrar jag om du kommer hålla i inredningskurser i höst? Jag är väldigt intresserad av att höra mer isf!
Elin

Annika sa...

Elin: Tack för tipset! Det kommer ett inlägg om arbetshörnor! Det blir en inredningskurs efter nyår istället. Du är så välkommen att gå den då!