onsdag 13 oktober 2010

Besök i Orrefors-butik

På besök i Orrefors/Kosta-butiken. Jag känner mig verkligen hemma bland alla vackra glasprodukter. Jag har ju jobbat som kommunikatör hos Duka, kanske ni minns? Vackert glas är en jättefin present. Jag har stor lust att ge en av Ingegerd Råmans fina skålar till mig själv. :) Orrefors har många duktiga formgivare, ex redan nämnda Ingegerd Råman, Erika Lagerbielke, som jag har skrivit om här, och Lena Bergström. I butiken träffade vi härliga Lena Bergström som berättade om sin nya, jättefina serie "Carat". Mer om det i nästa inlägg.

Egna foton.

2 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

Oj, vad snygga saker! Ingegerds saker är fantastiskt fina tycker jag!
//Anna

Sandra | Inspirera Mera sa...

Jag har kärat ner mig i karat-serien, så det blir att lägga till fler saker till den ständigt växande önskelistan.