torsdag 20 januari 2011

Uman - Lena Bergströms nya matta

Lena Bergström har formgivit en nya matta för Design House Stockholm. Hennes senaste matta Björk, har jag bloggat om tidigare. Min favoritmatta. Jag gillar den massor och det är jag inte ensam om. Björk är en av Design House Stockholms storsäljare.

Den nya mattan har fått namnet Uman. Uman är det samiska ordet för Umeå Älv. Lena Bergström är född i Umeå, men hon har bott många år i Stockholm. De västerbottniska rötterna är dock starka, berättade Lena på pressvisningen. Jag har träffat Lena förut. Hon berättar alltid entusiastiskt och medryckande om sina produkter. Det är mycket inspirerande att lyssna på henne. Lena kallar Uman för Björkmattans färgglada kusin. Precis som Björk, så har Uman av ull och har en kant av läder. Y

Pressbild från Design House Stockholm.

2 kommentarer:

Ulli sa...

Älskar som du vet Björk och sedan älskar jag ränder. Hon vet vad hon gör Lena! Tack för att du delar så bra från mässan!

Sara sa...

Mkt snygg... Gillar färgerna.