fredag 21 oktober 2011

Triplex Lamp

Åh, jag vill ha en Triplex lampa! Hemma eller på kontoret. Triplex Lamp formgavs redan 1919. I Sverige. Läs hela historien här. Lampan återlanseras snart, tack vare företaget Mackapär (se även bloggen Mackapär). Lampan kommer att finnas för köp på hemsidan (en ovanligt snygg sådan). Bilden ovan finns med i senaste numret av Residence. Den talar för sig själv, tycker jag. Snygg styling av Johanna Andersson. Jag gillar att bilden är svartvit. Y

Bild från Triplex (fb). Foto: Klara G.

4 kommentarer:

Skatan sa...

Riktigt snygg. Ja tack...

Trevlig helg donnan :)

Annakarin

Nilla sa...

Snygg lampa och bild. Trevlig helg!

Petra Liuski sa...

Verkligen härligt stilren lampa!

Du vann tävlingen på min blogg - GRATTIS! Mejla mig din adress så kommer priset på posten.

Moodboardwithflowers sa...

Så jädrans snygg!!